Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het ziekenfonds

Dank uw wel meneer de verzekeraar van ons ziekenfonds C.Z.!

Met een hoge eigen bijdrage van 150 euro is aan de kleine mens weer eens niet gedacht.
Na nog steeds niets gehoord te hebben hoe uw dit wou innen, ben ik zelf maar eens na gaan denken.
Ik denk slim te zijn, want als chronisch zieke heb ik dit bedrag al in 3 maanden gehaald.
Ik heb maar een kleine uitkering en ik heb ik niet veel geld.
Ik denk 12 maal 12.50 maakt ook 150 euro.
Op naar de bank.
Ik vraag al in januari aan de bank een overboeking te maken naar het ziekenfonds.
Eigen bijdrage ziekenfonds 12.50 en dat elke maand.
Wat doet het ziekenfonds? Zij sturen mij dat bedrag weer terug.
In februari laat ik de betaling gewoon doorgaan. Weer terug.

En een rekening thuis: of ik binnen 10 dagen het door mij verbruikte bedrag 127.60 over wil maken.
Ik grijp naar de telefoon, nu het is niet te geloven: ik heb diverse malen uitgelegd, dat het te veel is voor mij en door mijn maandelijkse overboekingen krijgen zij het toch ook!?
Ik toon volgens mij mijn goede wil, want het elke maand opzij leggen: daar ben ik niet zo goed in.

Nee, mevr.van het ziekenfonds.
Het is voor mij ook onmogelijk om het in 3 maanden te betalen.
Zeker niet als het de 3 achtereen is. Ik heb maar een bedrag te besteden van 50 euro per week.
Dan heb ik 3 maanden lang een week over, zonder geld om te eten.
Mag ik dan uw meerdere spreken?
Na nog eens 20 min. aan de telefoon gehangen te hebben kreeg ik de leidinggevende, maar het heeft niets uit mogen maken.

Nu eisen zij alles over mijn inkomsten en uitgaven op te sturen, om het uiteindelijk over 3 maanden te verdelen.

Nu vraag ik u?
Weten deze mensen wel hoe het gaat onderaan in de maatschappij?
Ik denk het niet.
Je kan alle goede wil tonen die je hebt, maar ze zullen je op de knieën krijgen.
De verzorgende sector is om te huilen.
Waar moet het naar toe met ons Nederland als goede wil al niet meer wordt geaccepteerd...

Schrijver: E van Dam, 24 maart 2008


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.2 met 8 stemmen 431



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
An
Datum:
4 mei 2008
Email:
an.terlouwcasema.nl
Tja Evertje, je slaat niet alleen de spijker op zijn gevoelige hoofd, net als veel anderen met jou (dus ik ook) kampen met deze problemen, je zou er moedeloos van worden, de overheid heeft de mond vol van alle dingen die gemakkelijker zouden gaan, nou dit is er 1 die absoluut niet kan, ook ik heb zo'n geinige rekening liggen, meteen het maximum, tja de medicijnknaak is er af, en nu hebben we dit, ze zullen bij mij evengoed moeten wachten tot deze maand, en als ze daar een punt van maken, dan is er een leuk programma zowel op radio als tv, waar ze wel raad weten met dit soort grappen, je hebt het mooi neergezet en ik heb je met genoegen gelezen. Evenals je boeiende biografie...
Kop op je komt er wel, dat heb je al eerder bewezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)