Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De leverancier zijn verantwoordingen

Boos. Boos dat ben ik op mijzelf, sinds ik die rot rekening binnen heb gekregen van Delta Nuts Voorzieningen.

En waarom, omdat mijn water verdubbeld is, het is ineens 2 maal zoveel als de jaren daarvoor.
Vreemd denk je dan, je vraagt aan een buurman die ongeveer in dezelfde positie leeft als jij, hoe hoog zijn verbruik is.
Die vertelt je dan dat je veel te hoog zit met dat water en dat je meter misschien niet meer klopt.
Ondertussen probeer je uit te vinden wat het geweest kan zijn.
Je kijkt of je meter loopt als je niets gebruikt, nee dan staat hdemeter stil,dus je hebt geen lekkage.

Opeens denk je aan het feit, dat je warm water helemaal van zolder moet komen en je denkt: dat is het. En zo begint de ellende.

Eerst bel je nog naar de leverancier, na nog eens 10 keer verschillende knopjes ingedrukt te hebben.
Toch eindelijk een juffrouw aan de lijn, je legt je situatie uit, dat je graag wil dat de meter van het water gecontroleerd wordt.
Dat kan, maar dat kost mij wel 240 euro.

Ik sta sprakeloos. En zeg tegen de juffrouw: maar ik betaal toch huur voor die meter dan ligt de verantwoordelijkheid toch bij jullie.
Alleen als hij daadwerkelijk kapot is dan betalen wij het, maar als hij niet kapot is dan kost het u 240 euro.
Na lang kort en breed gepraat te hebben verandert er niets aan deze situatie en volgens die juffrouw was dit het normale verbruik voor een alleenstaande.
Einde van het gesprek, belachelijk denk ik nog, 240 euro: het is nog al geen geld.

Ik pak mijn rekeningen van de 2 voorgaande jaren er nog eens bij en zie dan dat ook mijn elektriciteit een heel eind vermeerderd is, zo 650 kWh dat is ongeveer 1/3 meer dan de jaren daarvoor.
Ik begin van alles voor mijn geest te halen, want nogmaals er is niets veranderd in mijn huishouden het afgelopen jaar.

Ik zoek Delta nl. op en doe daar de energietest en schrijf een bericht over mijn verbruik van het water.
Het antwoord daarop had ik zelf ook wel kunnen zeggen:
"mevr. bedankt voor uu schrijven.
Wij weten niet waarom u meer water verbruikt heb, maar voor een alleenstaande is 50 m3 heel normaal".
Ja, wacht eens even, dat kan wel zo zijn, maar waar zit het dan in.
Er is toch een groot verschil.

Dan blijft er nog maar één ding over, het ligt aan mij zelf.
Ik begin alles te veranderen en begin mijn leven in huis zo te beperken, dat het niet meer leuk wonen is.
En nu, nu is het enige wat ik nog in mijn leven als dat van mij zelf zag:
míjn huis, mijn thuis heeft nu zoveel beperkingen, dat ik tegen mijzelf zeg.
Dit gaan we niet doen, mijn thuis moet wel lekker warm kunnen zijn en mijn vaat moet ik nog kunnen afwassen in warm water, waar ben ik mee bezig.

Dit alles omdat de leverancier zijn verantwoordelijkheid niet wil dragen en begint over 240 euro die ik uit mijn eigen zak moet betalen.
Terwijl ik al huur betaal voor de meter en voor het geld dat zij durven te vragen, kan je een nieuwe meter plaatsen en heb je de werkuren die er voor nodig zijn ook nog eens betaald.
Is dit alles nu de bedoeling van de vrije markt, want als dat zo is begin ik morgen mijn eigen waterbedrijf!

Schrijver: E van Dam, 1 mei 2008


Geplaatst in de categorie: economie

3.3 met 3 stemmen 828



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)