Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De Efteling

Ik wil met een groep naar de Efteling, het is nogal al prijzig, maar toch.
Ik ga niet met vakantie en ik denk, dan heb ik toch iets leuks.
Onderling is er afgesproken dat we al wel voor een kaartje zouden zorgen.
Omdat het via een site is genaamd Zeddnet, de site voor de minder perfecte mens, wil dat wel zeggen dat het voor heel Nederland telt, en dat sommigen van ver moeten komen.
Dus de afspraak is om 11.30 daar zijn in bezit van een entreekaart.

Ik ga op internet naar de Efteling om uit te vinden hoe ik aan zo'n kaart kan komen.
Ik zie dat je hem online kunt bestellen en betalen met je bankkaart.
Dat is makkelijk denk ik, want ik heb net online bankieren binnen.
Dat is zeker geen routine voor mij.

Na alle cijfers en combinaties ingevuld te hebben krijg ik de entreekaart te zien. Maar ik moet die wel printen. Eerlijk gezegd heb ik nog niet zo lang een computer.
Internet-bankieren heb ik genomen omdat ik vanuit mijn geboorteplaats een akte wou hebben, zonder dat ik daar naar toe hoefde te gaan.
En die akte is netjes door Gouda naar mij toegestuurd.

Dus leek die ik ben, denk ik dat het zo ook werkt bij de Efteling.
Paniek want er was wel al geld van mijn rekening afgehaald en het entreebewijs moest ik nog wel printen.
Dat ik een printer nodig had stond nergens vermeld, ja als je al betaald heb, wat nu?

Er staat een e-mailadres op, voor als je nog vragen hebt, ik druk daar op, komt er een melding dat ik dat adres niet kan gebruiken.
Ik word nog zenuwachtiger en durf bijna mijn computer niet meer aan te raken want veronderstel dat die kaart verdwijnt.

Er staat een telefoonnummer op: dan dat maar bellen, waarbij alle kosten voor mijzelf zijn plus 25 cent per minuut.
Eerst een keuzemenu en eindelijk iemand van de Efteling. Ik leg het verhaal uit. Zegt die juffrouw: ja sorry, maar u heeft een printer nodig.
Ik ben danig in paniek en vraag waarom dat nergens staat aangegeven!
En dat ik nu het gevoel heb dat ik ben bestolen.

Nu werd de Juffrouw kwaad: ik was niet bestolen want ik kon het nummer en het bankafschrift bij de kassa laten zien en dan kon ik alsnog naar binnen.

Nu word ik nog bozer, omdat juist de bedoeling was dat ik al een kaartje had, omdat wij met een groep zijn en dan niet meer hoeven te wachten.
Nu begint de juffrouw over eventuele groepskortingen.
Mens, daar gaat het toch niet om, hoe kom ik nu aan mijn kaartje en waarom staat er nergens vermeld dat je een printer aan je computer moet hebben als je op deze wijze een kaartje koopt en vooraf betaalt en niet achteraf.

Ik schrijf een brief naar 'Kassa' roep ik. Ondertussen ben ik wel al 15 minuten aan het bellen.
Maar de juffrouw zit nu zo op mij te schelden: ik kom er niet meer tusen.

Op een gegeven moment lukt het mij toch om er even tussendoor te komen en ik vraag: mag ik U mijn telefoonnummer geven want dan kost het mij niet zo veel geld.
Zij zegt: Ik heb Uw nummer al de hele tijd. Ik vraag: wilt U dan a.u.b. terugbellen?

Ondertussen pak ik mijn telefoon, ren in paniek (zonder schoenen) naar mijn buurman.
Gelukkig kan mijn buurman mij geruststellen door te zeggen dat hij het op een kaartje kan zetten en dan aan een kennis van ons even vragen om het uit te printen.
Ik mag dan misschien een beetje dom zijn, omdat ik niet zo veel van computers afweet, maar mijn buurman heeft het nu op een kaartje gezet.

Ondertussen belt de Juf terug met weer het verhaal dat ik mijn bankafschrift mee moet nemen en het nummer en via de kassa.
Ik heb bedankt gezegd en nu hoop ik maar dat het gaat lukken met dat kaartje.

Maar wat ik mij afvraag, waarom staat niet op hun site vermeld dat je een printer nodig hebt?
Je krijgt dat pas te zien als je al betaald heb. Ik vraag mij af, of ik de enige idioot ben.

Ik hoop dat er betere informatie op zo'n grote site als die van de Efteling kan staan.
Want echt netjes is het niet. Ik vind dat er melding van gemaakt moest zijn, voor je maar ook op welke wijze ook een betaling doet en niet achteraf.
Dat er op de computer waar je de kaartjes op bestelt ook een printer aangekoppeld moet zijn.
Voor mij is dat niet meer als normaal, ik moet nog maar zien of ik 22 juni normaal naar binnen kan op de Efteling.

Zo iets doe ik dus nooit meer: voor mij geen digitale betalingen meer.
Ik zal bijtijds vertrekken en van alles meenemen om te zien of ik binnenkom.

Dank je wel voor de nette service die ik gekregen heb, Juffrouw van de Efteling.

Schrijver: E van Dam, 11 mei 2008


Geplaatst in de categorie: internet

3.4 met 7 stemmen 689



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Iris
Datum:
23 juli 2008
Dag Eva. Wat ben ik nu blij dat ik niet de enige ben die uit mijn sloffen kan schieten wanneer ik opzettelijk van het kastje naar de muur word gestuurd. Dankjewel voor dit treffend verhaal.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)