Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het hart van de computer laat het ook wel eens afweten.

Daar zit ik dan, computer kapot en ik val op mijn kont.
Alles wat ik onderneem zit in geheimschrift ergens verborgen op de harde schijf ter grootte van de Axelse bibiotheek.
Nu daar kan ik mijn weg ook nog steeds niet goed vinden, laat staan dat ik zou begrijpen hoe het zit als deze opslag niet groter is dan een zwart plat langwerpig bakje.

Tranen met tuiten huilend zit ik dan als volwassen vrouw of mijn hele leven ervan afhangt.
Dat doet het stiekem ook, mijn schrijven, mijn contacten, zelfs mijn afspraken en het grootste deel van mijn dagbesteding.
Allemaal in dat kleine zwarte bakje...
De volgende dag naar mijn buur die er meer verstand van heeft.

Ook bij hem lukte het niet om het ding - wat ondertussen een groot deel van mijn leven is - aan de gang te krijgen.
Hij zegt nog vrolijk en wat doen we dan! (format c) Kan gebeuren, dat is toch niet zo erg!
Normaal niet, balen doe ik altijd wel, maar over het algemeen is hij na 2 dagen weer klaar en kan ik weer vrolijk verder.

De computer vertelde dat er maar 7% over was van de bibiotheek.
Het geheugen of mischien toch het moederbord, het kan zelfs de compressor nog zijn.
Ik nog verder over mijn toeren als een gek naar huis om de garantiepapieren op te zoeken en naar de computerdealer.

We zijn ondertussen al een week verder en zoals het altijd is bij een gerantieklusje zal er nog heel wat tijd over heen gaan.
We zijn wezen informeren hoe het er mee stond.
Zoals altijd bij zaken waar geen geld op verdiend kan worden, was het antwoord dus: "We zijn er mee bezig, u hoort nog wel van ons."
In gedachten denk ik: zal wel een zes-jaren-plan worden.

Toch ben ik er goed over na gaan denken. Je kan zeggen wat je wil maar goed is het niet als je hele leven en zaligheid van een computer afhangt.
Het is nooit goed als je iets te veel van één ding in je leven af laat hangen, maar ondanks dat je het weet hebben de computer en internet je behoorlijk in hun grip.

Ik ga mijn zusje eens bellen, mischien heb ik nu eindelijk weer eens tijd om daar heen te gaan.
De computer mag van mij nog wel even voor reparatie onderweg zijn.
Zo kan ik mijn tijd ook weer eens aan andere dingen en bezienswaardigheden geven.
Genieten van de kleine dingen in het leven.

Schrijver: E van Dam, 6 september 2008


Geplaatst in de categorie: internet

3.3 met 15 stemmen 1.130



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
20 oktober 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Ik kan alleen maar zeggen dat je gelijk hebt.
De computer heeft mij de vrijheid gegeven om alles op te schrijven.
En daardoor heb ik veel dingen een plaatsje in mijn leven kunnen geven!
Naam:
Eva
Datum:
20 oktober 2008
Natasja ik moet eerlijk zijn. Ik was blij toen hij terug was. Maar ik ben ook bezig om toch wat meer andere bezigheden te krijgen. Niet makkelijk als je niet graag naar buiten gaat.
Naam:
Natasja
Datum:
9 september 2008
Email:
ratelaartjehotmail.com
Het is heel makkelijk om je leven af te laten hangen van schrijven en alles wat er op de pc bij kijken komt. Succes met afkicken ;) Stiekem doe ik even met je mee!
Naam:
Iris
Datum:
6 september 2008
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Dat heb je goed gezien, Eva. Pas gisteren kreeg ik een raar gevoel en heb -uit voorzorg- meteen alles wat op de harde schijf staat gekopieerd op usb-sticks. Het leek of mijn leven ervan afhing. Internet is er niet meer uit weg te denken, vooral wegens de e-mail.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)