Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Weekendrelatie?

Mijn man is work-aholic.
Als ik dat zeg wordt ie kwaad.
Nou is ie hovenier en sinds 3 jaar eigen baas.
In het najaar is er heel veel snoeiwerk, dan zit zijn auto stampvol!
Voor 50 eoro kan je dat wegbrengen, maar hij verdient dat liever zelf, dus staat ie drie dagen te knippen. Om zoveel mogelijk in de groene bak te krijgen knipt ie het in centimeters. En de rest gaat op zijn twee composthopen.
Eén op de moestuin en we hebben er ook één thuis staan.

Maar mij bevalt het niet zo op de zondag al dat geknip en die tuinziekte.
Eerst gaat hij anderhalf uur lang de bolletjes voor het voorjaar in de tuin zetten. Zit even een uurtje binnen en verdwijnt vervolgens weer naar de achtertuin om te knippen.

Buiten is het mooi weer en zie ik allerlei echtparen gezellig samen wandelen of fietsen; ik kan alleen gaan!
De gezelligheid is er gewoon niet in huis, dus boos verdwijn ik naar de moestuin en gaat daar een half uur (een deken voor de kou over mijn benen) op een stoel zitten.
Wat nu? Jaaaaaa, een man erbij! Eén voor het weekend om leuke dingen mee te doen.
En om hem niet boos te maken, dan maar een a-seksuele man!
Verheugd rij ik terug naar huis. Ik heb de oplossing!

En ik vertel het hem. Dat kan ie niet waarderen!
Drie dagen later heeft ie het er nog over!
Ja, zeg ik, het zou ook een vrouw kunnen zijn, maar mijn vriendin die geen relatie heeft is met haar moeder getrouwd en doet alles met haar!
"Maar ik heb toch duidelijk a-seksueel gezegd en jij zegt dat je nooit jaloers ben, al zou ik met een knappe knul staan zoenen voor de deur!"

Of ik nog wel om hem geef! Ja, natuurlijk, zeg ik dat staat hier los van.
Ik ben weleens op zondag alleen naar het strand gereden (5 kwartier heen en 5 kwartier terug) omdat meneer geen tijd had. Die was in de tuin hard aan het werk.

Soms voel ik me dan een onbestorven weduwe! Huilend zat ik in de auto, het eerste kwartier. De zon scheen vrolijk, dus dat werd ik ook en in de duinen dacht ik: ach, ik heb helemaal geen man nodig, zo gaat het ook prima.

Ja, het is beter dan een man in de kroeg of op het voetbalveld, want hij is in de buurt. Maar soms heb ik het daar toch nog moeilijk mee!

Schrijver: Melinda Bouwman, 20 december 2008


Geplaatst in de categorie: emoties

1.8 met 4 stemmen 406



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
1966
Datum:
22 december 2008
Het is nooit mooi je eigen man (of andere mannen)in lelijk licht te plaatsen. Wees een ware vrouw en echtgenote, probeer niet te klagen, vele vrouwen hebben het duizend keer slechter dan jij het hebt.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)