Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het vaderschap

De broers en het zusje doen niet voor elkaar onder. Soms vechten ze met elkaar zonder elkaar pijn te doen, maar met het gekrijs van moord en brand. Alles is hen teveel. Niets kan boeien.
Ons huis is te klein! Ik wil groter wonen, ik wil ruimte om me heen.
Ik wil lucht!
Ik wil gaan werken!
Ze gaan vanavond in ieder geval vroeg naar bed!

Op andere dagen is het pais en vree een harmonieus gezelschap en is hen niets teveel gevraagd. Er wordt gespeeld, gedeeld en er zijn ideeën in overvloed. ”Ga jij de stad bouwen, dan maak ik de speeltuin.” O, maar dan ga ik het kasteel met de draak weer opbouwen.” Zullen we hierna gaan tekenen?
Mijn middag is tekort! Wat een genot en wat zijn ze toch lief.
Laat me alstublieft huisman zijn. Het liefst fulltime. Zo leuk is werken bij een baas nou ook weer niet. Al dat gedoe met die bazen, dat geld en die altijd maar die vervelende klanten. Bah.

Morgen is er weer een nieuwe dag.
Misschien moet ik maar halve dagen werken?

Schrijver: Jan Hertog, 30 december 2008


Geplaatst in de categorie: kinderen

3.2 met 4 stemmen 431



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)