Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Roofbouw

Bevestigen van vooroordelen. Ja, Wilders heeft het vaak bij het rechte eind. Ja, links is een zacht ei. Ja, heeroom vroeg om melkflescapsules en er is godverdegodver niets bereikt in het zwarte werelddeel. Ja, een minaret is een opgestoken religieuze middelvinger richting het eens zo vrije Westen. Toren van Babel, ik heb het niet over de voetballer (over het paard getild, overigens), spraakverwarring. Ik moet morgen weer vroeg op, een nieuw adres. Alcoholist, pleinvrezert, ademnood of een klier die het niet of te goed doet. Ik zie wel wat het wordt, als ik maar een glimlach achter kan laten.

Dan is mijn dag wel besteed. Moe en voldaan.

Schrijver: Fred, 1 december 2009


Geplaatst in de categorie: werk

2.3 met 10 stemmen 321



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
gluupje
Datum:
2 december 2009
Kernachtig, religie en ongeloof versus rauwe realiteit. Waar staan we voor, het eigen gelijk of dat mensje dat teveel drinkt en rookt, maar niet meer weet waarom ? Ik ken een man die letterlijk tot stof aan het vergaan was, centimeters dik op de vloer en als gordijnen aan de muren. Een verzamelaar van verzamelingen, zelfs de bonnetjes van de diverse supermarkten lagen opgestapeld te wachten op zijn tafel op een vergelijkend consumentenonderzoek. Inmiddels is hij, gedwongen, verhuisd naar een licht en luchtig huis. Maar dat wordt nooit zijn thuis, ik zie de heimwee in zijn oude ogen, zijn flatje is afgebroken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)