Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Dieptegraad

(Relaas van een comapatiënt)

'Wat jij allemaal hebt gezegd, is niet goed te praten, maar ik weet ook donders goed dat de oorzaak van je gedrag aan het coma is te wijten'.

NOOIT MEER DEZELFDE
Quinta van Asperen
Ervaringen met een ontwaakte comapatiënt
Uitg. De Toorts

'Ze zijn heel tevreden met het eindresultaat van de revalidatie. Ze verwachten van je dat je nu nog één maand poliklinisch je therapieën zult blijven volgen, maar daarna beschouwen ze de taak als volbracht en wensen ze je het allerbeste bij de terugkeer in de maatschappij.
Je bent er dolgelukkig mee. Ik ben blij, maar met gemengde gevoelens. Je hebt ze daar een goede loer gedraaid door de voorbeeldige patiënt te spelen die het leven wel weer aankan. Je hebt alleen jezelf ermee, vrees ik'.

'Wat ik ook zeg, hoe vaak ik ook uitleg geef, jij kunt niet begrijpen dat waarmee ik bezig ben in mijn belang is om mijn normale leven weer te kunnen oppakken'.

'Die coma heeft er immers toe geleid dat je de gevolgen van je eigen gedrag niet kunt inschatten'.


Voor C., die mij in de eerste fase van de weg omhoog ontzettend goed heeft begeleid.

Schrijver: Annejan Kuperus, 20 december 2009


Geplaatst in de categorie: liefde

3.1 met 16 stemmen 808



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)