Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Oud en eenzaam

De indicatie is er, eens of soms twee keer per week recht op zorg, hulpbehoevend huishoudend. Het maakt niet uit wat voor weer het is, je wordt verwacht, maar bij vijftien centimeter sneeuw is men toch blij verrast dat je er bent. Het mensje schenkt dankbaar een kopje koffie, suiker en melk ?

Plichtplegend en vloeren vegend laat je jouw sporen na, soms is het dweilen met de kraan open. Keukenkasten, wastafel en de randen boven de deuren, stofnesten.

Maar vooral het verhaal dat men kwijt wil, vaak zit ik begrijpend aan een tafel in de wetenschap dat ik vanmiddag nog 'moet'. Daarna laat ik een mensje achter.

Oud en eenzaam.

Schrijver: zorgman, 11 januari 2010


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

4.2 met 13 stemmen 1.130



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
josiene
Datum:
8 april 2010
ook de foto spreekt, schitterend van oud- en eenzame realiteit.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
11 januari 2010
Email:
ag.schulztiscali.nl
Niet mopperen, maar gewoon 'doen', niet de vloer aanvegen met partijen of personen maar gewoon met veger en blik, niet gefrustreerd zijn over mensen maar met hun lot begaan. Zo kom je óók goed over, zorgman, zo word je op handen gedragen. Jouw meest oprechte alter ego ben jezelf. Respect!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)