Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verwarring

Ik begin steeds meer te lijden aan persoonlijkheidsverlies in deze opdringerige, lawaaierige, reclame-volle, dwaas-snelle, overspannen-arbeidzame, door techniek beheerste, opgevoerde nepsamenleving. Ik raak besmet door het virus van de collectieve identiteitsstoornis. Vele krachten dwingen ons om gelijk te zijn aan de de massa, om identiek te leven en te reageren, dezelfde kleren, etenswaren, interieursaccessoires, automerken, keukenindelingen, toiletreiniger, tandpasta, energiepillen enzovoort te kiezen. Ene Cathy verwart mij onlangs met haar inbreuk in mijn serene, nirwanabestaan, Sophia en Cupido strijden met elkaar om de winst, uiteraard in droomsferen, zoals het een rechtgeaarde dichter betaamt, absolute projectie, zonder meer. De dichter en zijn droomvrouw, dat zou een mooi boek kunnen opleveren. Ik voel nog steeds het verdriet van dertig jaar geleden en dat gaat zo maar door, ik bemin een eeuwig ideaalbeeld van de vrouw en dat is dom, dwaas en irreëel. Mijn ziel is verrot wat dat betreft. Ik heb misschien te weinig ervaring om wakkergeschud te worden, niet waar eikel, dat zeg je enkel om nieuwe minnaressen aan te trekken, vuile Don Juan! Vuile Casanova! Hopeloos geval! Je schreef over de schrijvende kluizenaar van kasteel Hoensbroek, Bertus Aafjes, hij gooide bloeiende rozen uit zijn torenkamer in het blauwe water met de witte zwanen, de wind blies de blaadjes open voor het nageslacht. Niemand kweekte rozen of nam ze voor hem mee. Wat kan een toren anders doen dan van torenhoge ellende in elkaar vallen. Tenzij ik dit monument ga bewonen. Monumentenzorg. Of ben ik ver onder de maat vergeleken met Aafjes? Zwartkijkers!

Schrijver: Joanan Rutgers, 31 juli 2010


Geplaatst in de categorie: emoties

4.7 met 3 stemmen 330



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)