Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Want Aids bestaat niet, wij zijn mensen!

Vanochtend werd ik depressief wakker, de hele nacht geslapen zonder dat ik het in de gaten had.

Normaal gesproken droom ik. Soms 3D en interactief. Dan speel ik in de droom mee. Spoel hem vooruit, terug of zet de beelden stil. Of ik droom de droom.
Andersom komt ook voor, maar dan heb ik een paard van een droom.

Twee illegale doden gisteren. Echt vuurwerk, vind ik. Het is maar net wat je over jezelf afroept als je je nog niet bewust bent van de explosieve scheppingsvoorwaarden.
Gelukkig is de tegenstelling tussen taal en geest niemand aan te zien.

Eergisteren met 120 km per uur over de snelweg een glibbertje schroot gedraaid, verder zelf geen ene schrammetje. Sinterklaas kwam speciaal terug uit Spanje. Verzekeringswerk.

De 27 miljoen viel in de serie EO in Geld(er)land. Op een boerzoektvrouw of een opstandige capuchon. Als God er geen hand in had, dan de Satan wel.
Bezit uw ziel gerust, doch verkoop haar niet.

Het varkensvlees van Wakker Dier. Tijd dat ik Halal ga. Geef mij maar de Sharia, dat is beter dan Al Qaida. Geitenlapjes in Kalashnikovsaus.

Het leven is een absurde grap.
Geboorte, school, sex, drank, drugs, werk, ziekte, dood, geloof.

Gruwelijk, mensonterend.

Toch hebben dichters alles uitgelegd.
Ritme, rijm, beeldspraak, associatiekracht.

Begin er niet aan.
Gaat heen en vermenigvuldig u niet.
Schrijf maar wat.

Laat Henk en Ingrid Dijken het maar doen.
Als ze opschieten, kunnen hun kinderen de oude trein nog inhalen. Ook dat is toekomst. Weten dat het al eens eerder is gebeurd, maar nu opeens blond haar en blauwe ogen aan de beurt zijn.

Gruwelijk, mensonwaardig.

Ik zie me nog staan voor het Rode Raam.
Ze tikte op het glas en sprak:
Want Aids bestaat niet, wij zijn mensen!

Schrijver: Varifocus, 1 januari 2011


Geplaatst in de categorie: psychologie

1.0 met 3 stemmen 154



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)