Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zaal

De zaal zit vol, mensen van allerlei pluimage hebben plaatsgenomen op mooi rood pluche. Van loodgieter tot chirurg, van zorgmedewerkster tot freule, subsidie wordt door sommigen van hen hogelijk gewaardeerd.

Ze komen allemaal voor die fantastische zangeres, die, ongehinderd door adhd en/of borderline, het publiek striemt met snijdend coloratuur, een stem die het afscheid van dierbaren benadert. De zaal is betoverd.

De volgende dag een gloedvolle recensie in de krant, naast het bericht dat de zangeres het voortaan met minder moet doen. Loodgieter en zorgmedewerkster reageren door meer te sparen om nog zo'n optreden te mogen aanschouwen terwijl de chirurg en de freule staan te schreeuwen op het plein.

De zangeres weet niet hoe mooi de loodgieter lood kan gieten, de zangeres weet niet hoe verzorgend de medewerkster is voor de behoevende medemens.

De chirurg en de freule kunnen, wat mij betreft, de zaal in en daar blijven op dat mooie rode pluche, het stelt niets voor.

Schrijver: Fred, 3 januari 2011


Geplaatst in de categorie: toneel

1.6 met 8 stemmen 297



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)