Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verliefd en mild

Na al onze gepassioneerde stormachtigheid is er nu een kalme vrede over ons gedaald, alsof onze beschermengelen elkaar omhelzen, strelen, beminnen. Zoals wij. Dat we beiden niet in staat zijn om een relatie aan te gaan doet ons beiden heel veel verdriet, maar dat maakt onze liefde voor elkaar zeker niet minder, integendeel, we beminnen elkaar op onze manier buitengewoon intens. We zijn beiden gebrokenen door onze getraumatiseerde kindertijden, we moeten uiterst voorzichtig met elkaar omgaan, want anders slaan we door en kan het gevaarlijk zijn voor één of beiden, wat we absoluut niet willen, omdat we zielsveel van elkander houden. We zijn werkelijk één ziel in twee lichamen, de ware vriendschap tussen een prachtige vrouw en een nederige man. Wat jij me in korte (eeuwige) tijd gegeven hebt kan ik nauwelijks verwoorden, ook al ben ik een dichter, het beneemt me de adem, mijn hart klopt als een sneltrein, ik lig als een wanhopig hoopje vlees en botten onder het dekbed te huilen om je liefde en je onbedoeld gemene onvermogen. Ik weet wel, dat je naar Italië gaat, dat accepteer ik nu ook, al heb ik liever dat je bij me blijft, nabij en aanraakbaar, maar doe je dat niet, dan blijft dat in je knagen en zeker een obstakel zijn om je helemaal aan mij te geven. Daarom steun ik je missie, al mis ik je nu al verschrikkelijk veel, mijn allerliefste vrouw op aarde, vergeef mijn wandaden, ik wil slechts het beste voor jou, ga maar, schat, maar weet dat ik met mijn ziel, geest en lichaam op je blijf wachten, geheel geopend en vol met mijn liefde voor jou. Misschien kom je ooit terug om toch met mij die toekomst te beleven, die je mij beloofd hebt, weet je nog, 's nachts, tijdens onze liefdevolle knuffels, strelingen en kussen en dat je zei dat ik je vervulling was, de knappe man van je dromen, je leermeester, je god, je ecodorp, je engel met het grote hart. Ik sta naast je als je vertrekt en dat zal je, maar weet dat ik op je wacht, hoe lang het ook duurt, liever heb ik dat het kort zal duren, maar ik zie wel, wat er ook met je gebeuren zal daar, weet dat ik altijd en eeuwig van je blijf houden, ik heb je ten diepste gekend en bemind, mijn diepste wezen is voor eeuwig verbonden met jouw diepste wezen, je gaat, maar dat staat los van je intense liefde voor mij, dat is iets totaal anders, dat besef ik nu, daarom, allerliefste vrouw, schenk ik jou mijn hele ziel en zaligheid om je steunend te vergezellen en op te beuren waar nodig. Ik hou meer van jou dan van God! Mijn ziel is in diepste pijn gestort om jouw besluit, maar ik steun je omdat ik je belang erken, al denk ik toch dat echte liefde de ander zo nabij mogelijk wenst, zo tastbaar mogelijk, misschien zit ik er naast, misschien ga je voor een tijd zielsnodig je eigen weg en kom je daarna bij mij terug, kunnen we toch op wonderlijke wijze wel samenblijven zoals we zo zielsgraag willen. O God, verbind ons!

Schrijver: Joanan Rutgers, 4 januari 2011


Geplaatst in de categorie: liefde

4.2 met 5 stemmen 226



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Annejan Kuperus
Datum:
4 januari 2011
Email:
ajkuperushotmail.com
Dat het aangaan van een relatie niet altijd even makkelijk is, hoeft absoluut geen obstakel te zijn voor een passievolle vriendschap. Intens en heel mooi geschreven...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)