Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Hartzeer

'Players only love you when they're playing' Stevie Nicks

Ik las ergens in een NRC dat geestelijke aanvallen op het hart ook het fysieke hart kunnen bedreigen en zelfs een daadwerkelijke hartaanval kunnen veroorzaken. Teveel seks na een lange periode van onthouding kan dat ook doen. Vlak voordat Mirjam B. terugkwam kreeg ik erg veel last van mijn linkerarm en mijn hartstreek, bijna pijnlijk. Ik heb een hoge pijngrens. Die krankzinnige samenwoonweek van bizarre uitersten had ik iedere avond, als ik weer alleen lag, terwijl ik twee maanden op mijn geliefde had gewacht, een ontzettende pijn in mijn linkerarm, ik kon er niet op liggen. Nu lag zij enkele meters van mij verwijderd, maar o wrede vrouw, ze wilde niet naast me liggen, we zouden het nu anders aanpakken en de seks bewust uitstellen. Ik moest eerst een tweepersoonsbed aanschaffen, bedenk ik nu, zo diep zat haar liefde dus niet voor mij. Al die boeken in mijn slaapkamer, daar kon ze niet slapen, zei ze, bedenk ik nu, over smoesjes gesproken en afleidingsmanoeuvres. Alle rommel moest de deur uit, dus ging ik daarin mee. We hadden onze intieme, zalige momenten, maar ik voelde dat er iets ontbrak, een diepere laag, zeg maar, een fundament. Ze speelde met me als met een jojo, ze had de touwtjes compleet in handen, maar hield geen rekening met mijn scherpzinnige intuïtie. Haar acterende vermogens zijn zeer groot, maar in de liefde behoor je niet te acteren, dan val je geheid door de mand en dat is er dan ook gebeurd, hoe pijnlijk ik deze slotconclusie ook vind. Haar hang naar destructie kan ik nog wel verhapstukken, maar dat ze haar liefde voor mij gefaked heeft, dat is de limiet in mijn achting voor haar. En ze gaat schijnheilig verder volgens het roddelcircuit, waarmee ze ook onze affaire loochent en brutaal tenietdoet, denkend dat niemand haar doorheeft, gek genoeg, in volstrekte eigenwaan. Jeetje, wat was ik even laaiend woest op haar, noemde haar een 'vuile bitch', nam de woorden een dag later terug, maar zei wel dat ze heel gemeen met mij is omgesprongen. 'Hij is helemaal gek hoor!', zei ze tegen die agenten. Nou, we zullen zien wat daarvan waar is. Velen zijn het met me eens dat het triest is, zoals het staat met haar. In de kern is zij werkelijk superlief, maar alles wat eraan vastkleeft aan onverwerkte dingen en vreemde geestesacties, dat is te veel voor mij, tenzij ze zichzelf daarvan afhelpt, maar dat blijkt volgens de laatste berichten een idee-fixe te zijn. Ze heeft alleen de Donald Duck gelezen, zegt ze, maar daar klopt ook niets van. Ik zei nog, als ik je weer eens tegen kom op een markt of zo, waag het dan niet naar mij te glimlachen, want dan ga ik totaal over mijn nek. Hoe heb ik me zo kunnen laten bedriegen? Ze verdwijnt als een rat in de stilte. Dat kon ik van tevoren niet weten, ondanks de vele waarschuwingen ging ik smoorverliefd door, is menselijk toch, maar nu ben ik eindelijk zover, dat ik mijn kop in as verstop, liever zwaar verbitterd doorleef, dan nog langer betoverd achter een zweverige actrice aanjaag. Voor mij is liefde geen Spielerei. Verneuk me niet, verdwijn dan maar. De pijn in mijn arm loopt de laatste tijd weer op, maar ik weiger naar mijn huisarts te gaan, kom zeg, het is mij wel duidelijk waar dat van komt, tijd en rust zal de boel wel helen en mijn inzicht in deze nachtmerrieperiode vergroten. Ik droom van een ware vriendin, die over enkele maanden aan mij vraagt: 'Doet het al minder zeer?'

Schrijver: Joanan Rutgers, 28 maart 2011


Geplaatst in de categorie: psychologie

3.7 met 11 stemmen 151



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)