Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De tragiek van het kind zijn

Je kijkt op tegen je ouders, zijn toch de eerste mensen die je tegenkomt op deze aardbol. En zij zijn vol liefde, adoratie, dit hebben zij voor elkaar gekregen. Jij bent de vrucht van hun samen zijn, de bevalling was voor moeders een beproeving, het infuus hing er nog toen vaders aangifte ging doen van een heuglijk feit.

En toen, je was nog net geen zes jaar, je ouders groeiden uit elkaar, daar is heel gemeen je wereldbeeld verbrijzeld. Je wist zeker, pa een klootzak en ma een trut.

Er groeit nu een kindje in mijn kind. Dochterlief, ik hoop dat je geleerd hebt van mijn fouten.

Schrijver: Fred, 27 april 2011


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.1 met 9 stemmen 224



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
28 april 2011
Beste Fred, lees eens 'Het drama van het begaafde kind' van Alice Miller en je zult versteld staan. Je schuldbekentenis accepteer ik niet, want ik zie duidelijk hoezeer je van je dochter houdt! Moeders die vaders gemeen opzij zetten zullen ooit hun wanbeleid moeten betalen. Groots, zielsdiep.
Naam:
Els Huurman.
Datum:
27 april 2011
Heel mooi geschreven!
Naam:
J.de Groot
Datum:
27 april 2011
Email:
joke190411telfort.nl
"MOOI" Fred, en als jou wensdroom uit mag komen, leren van fouten, geeft dat hoop voor de mensheid, misschien geloof ik dan ook weer in Sinterklaas,....och, dat zou toch geweldig zijn.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)