Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Relativeren

Ik mag dan een wandelende, literaire encyclopedie zijn, dat wil nog niet zeggen dat ik geen oog voor andere dingen heb. Zo struin ik ook wel eens rond in de ons allen bekende warenhuizen met identieke prullaria over alle steden in ons benauwde landje verspreid. Tuinkabouters die je aan je balkon kunt hangen, alsof je daar vrolijker van wordt. Alle soorten lampen op zonne-energie, zeer Hollands, want gratis lichtgenot. Cocos deurmatten met Engelse teksten, behalve 'Home sweet home', want dat vonden de fabrikanten ook te ver gaan. Ze verkopen wat rotzooi; sleutelhangers die reageren op fluittonen, plastic bloembakken om je bloemen te verstikken, rare, zinloze kikkers op kiezelstenen, walgelijke raamdecoraties, wanstaltige fotolijsten, shirts met debiele teksten en gestoorde afbeeldingen, achterlijke deurstoppers, idiote BH's, hardsynthetische damesslips voor zelfkwelling, onderbroeken die je ballen ongenadig en ongezond afknellen. Ik zag een prachtige film met Carice van Houten in de hoofdrol voor 2 euro. Dorothé. Niet gekocht, omdat ik de prijs schandalig onder de maat vind. Gek hé, maar zo ben ik ook weer. Als de massa zoveel oppervlakkige troep tolereert en nastreeft, dan heb ik het nog niet zo slecht getroffen met mijzelf, ik voel me meestal zo zwaar leeggezogen na een periode shoppen, dat ik mijn literaire wereld als een verademing/oase/paradijs ervaar. Zelfs al is het geen loon naar werken om met de oud-VVD-slogan te spreken, toch blijf ik het allerliefste meer en meer verzinken in mijn privé-museum van diepzinnige literatuurconnecties en literatuurbedrijvingen. Relax, Strebers, relativeer jullie hang naar literair succes! Torpedeer het! Wees blij dat jullie niet iedere dag de Wibra afstruinen op zoek naar zinloze hebbedingetjes en goedkope bedotterijen. Bedenk, dat die mensen nooit ooit een gedicht zullen schrijven, zelfs nooit ooit een gedicht zullen lezen. Dát is pas godgeklaagde armoede! Overdenk dat wanneer je in je tuinstoel verder leest in een boek van Proust...

Schrijver: Joanan Rutgers, 14 juli 2011


Geplaatst in de categorie: psychologie

0.8 met 6 stemmen 15.513



Er zijn 8 reacties op deze inzending:

Naam:
astrid
Datum:
28 juli 2011
Wat een zelfkennis!!
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
26 juli 2011
Doelloos en inhoudloos terugkaatsen raakt kant noch wal. Aan de vruchten herkent men...
Naam:
astrid
Datum:
24 juli 2011
Wat een zelfkennis!
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
19 juli 2011
Oeverloze, gefrustreerde, jaloerse muggezifterij is als pathetische, blindelingse moddergooierij!
Naam:
astrid
Datum:
15 juli 2011
zielig hoor; je schijnt precies te weten wat er te koop is; dus stiekum toch een Wibra-klant?
Enne....die tuinstoel? ook een koopje zeker bij een dergelijk warenhuis.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
14 juli 2011
Áh, getergde Wibra-klanten!...
Naam:
Léon
Datum:
14 juli 2011
't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik...
Naam:
astrid
Datum:
14 juli 2011
als ik jou was zou ik helemaal niet meer naar buiten gaan; jij denkt toch al dat je veel te goed bent voor deze wereld; hoef je je niet meer te ergeren en wij niet meer aan jouw zgn literaire hoogstandjes !!!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)