Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De vlinders

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar er waren maar weinig vlinders deze zomer, nou ja, zomer, ze zullen het ook niet als zodanig hebben ervaren. Ik heb dit jaar geen enkele dagpauwoog gezien, wel wat witjes, maar geen citroentjes. Nachtvlinders waren in het voordeel, wat de somberheid van dit in het water gevallen seizoen aangeeft. Ik kan het bijna niet geloven dat we de herfst al gaan beleven, dat er nog wat plagerige nazomerdagen zijn en dat we mogen hopen dat we volgend jaar meer vlindersoorten zullen ontdekken. Weet je nog hoe lekker zo'n ielig beestje kietelt binnen je gebolde handen? Hoe fragiel hun voelsprieten eeuwig trots overeind staan? Hoe ze argeloos plaatsnemen op je pas verworven tatoeage van een blootborstige schoonheid? Hoe je van de wanhoop diep in de nacht vlinderslagen maakt en jezelf een tropische vlinder waant, die dartelt in de bloedhete zonnestralen? Ik mis de vlinders! Waar zijn ze gebleven? Waarom wordt er niet massaal alarm geslagen? Dit is echt, geen maandelijkse routine van de alarmherrie uit plastic neurose-bevorderaars, gestoorde erfenis van de Tweede Wereldoorlog, verkrampte zotternij omwille van de angst voor een Derde Wereldoorlog met afschuwwekkende neutronenbommen. Ik heb meer met die fragiele vlinders, die ik dit jaar zo gemist heb, de klimaatstoornissen door aardeverkrachting geven hen geen overlevingskansen meer, dat bezwaart mijn vlinderziel ten zeerste en maakt mij zwaar bitter, mijn grijze haren vallen erdoor uit, wat als God een Vlinder is?...

Schrijver: Joanan Rutgers, 19 augustus 2011


Geplaatst in de categorie: verdriet

3.6 met 7 stemmen 193



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
20 augustus 2011
Email:
moimoniquelive.nl
hhaahahah en nope; mijn hartenkreet is géén parodie op de jouwe.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)