Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Oncollegiaal

Te veel wedstrijden in het huidige voetbal worden beslist door onterecht gegeven strafschoppen en uitsluitingen van spelers.
Recente voorbeelden vonden plaats bij Twente – Schalke, Udinese - AZ en Vitesse – Heracles, maar de lijst wordt wekelijks groter van spelers wie absoluut niets te verwijten valt maar die toch met rood van het veld gestuurd werden.

Oplossingen:
- Het onmiddellijk gebruik maken van camerabeelden door de scheids (of de vierde man)
- De scheidsrechter zich laten afvragen of een bepaalde spelregel hiervoor wel bedoeld: hij dient meer handelingsbevoegdheid te hebben om een bepaalde straf al of niet uit te delen. Met name de regel dat een keeper altijd rood zou moeten hebben als een aanvaller over hem struikelt is aan vervanging toe.
- Een cursus toneellessen volgen om te kunnen inschatten of de duikelaar wel echt geraakt is.
- Duikelaars op grond van de beelden achteraf zwaar laten boeten: dit zeer oncollegiale gedrag mag niets opleveren.

Schrijver: Victor S., 19 maart 2012


Geplaatst in de categorie: sport

3.1 met 11 stemmen 191



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)