Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Pinkpop 1986

PINKPOP 1986 MET FOPPE

PINKPOP 1986 staat in mijn geheugen gegrift. Ik was twintig en op de brommer en per bus vertrokken naar limburg. Er waren leuke bands waarvan ik alle elpees had. Zoals the cure, claw boys claw, the cult, fine young cannibals en the waterboys. Dat was echt mij muziek. Het weer was prima net als vandaag erg warm en zonnig. Ik was in mijn eentje met nog 40.000 mensen. De sfeer was rustig maar leuk en de muziek stond op een redelijk volume en ik stond halverwege. Het duurde voor mijn gevoel erg lang en ik werd ook moe en wat doof en verdwaasd op een gegeven moment maar toen was het pauze. De gitarist van the cult kreeg problemen met zijn gitaar en er was een valse toeter van fyc. Er werd meegezongen en gehost opcbc die waren die dag het hoogte punt. Na het laatste lied spoedde ik mij door de menigte naar de bus die onmiddellijk vertrok en viel in slaap en mijn geld was op en mijn hoofd vol muziek die ik daarna nog op een cassette bandje op de radio zette. Elk jaar opnieuw volg ik nog pinkpop op de radio en tv en nu de laptop en het blijft een vrije sfeer met goede muziek en heel leuk en een speciale dag. Pinkpop moet je een keer meegemaakt hebben en heel nederland heeft dat ondertussen geloof ik ook wel. Een mooi muziek festival dat uit muzikaal en menselijk oogpunt alles overtreft in mijn beleving als je er eenmaal bent geweest. Leuk ook dat roze poppetje. Foppop.

Schrijver: foppe oostenbrug, 28 mei 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

4.1 met 7 stemmen 101



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wee
Datum:
31 mei 2012
Je stukje weer met plezier gelezen!
'Ik was in mijn eentje met nog 40.000 mensen.'
Deze zin vind ik erg mooi.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)