Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

windvlagen

Er waait een andere wind door de landen.
Een windvlaag van afgunst en jaloezie.
We hebben economische crises en dat schijnt ons denken te beïnvloeden.
Veel verandert er niet behalve dan dat er ontslagen vallen.
Die mensen zullen een andere financiële invulling aan hun gedaalde inkomsten moeten geven.
Het is te hopen dat ze geen schulden hebben.

Ach en wee roepen heeft weinig zin, naar oplossingen zoeken des te meer.
Als je een beetje kijk hebt op budgettering lukt het meestal wel.
Er is al zo lang met geld gesmeten, jammer want eigenlijk is er voedsel genoeg voor de gehele wereldbevolking.
Als die windvlaag er nu maar eens niet zou zijn.
We leven hier nog in overvloed en een vriendelijk woord zou zoveel goeds doen.
De mens is op zichzelf teruggeworpen, verdient moet er worden, betaald moet er worden, want alleen dan kun je gelukkig zijn.

Het zou heerlijk zijn als er een windvlaag kwam van tevredenheid!

Schrijver: Eva Mensch, 26 juli 2012


Geplaatst in de categorie: emoties

4.3 met 15 stemmen 483



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva Mensch
Datum:
1 augustus 2012

Het is misschien inderdaad naïef, maar ik loop nu met een armband (kun je zelfs mee onder de douche), een idee van een klein meisje in Amerika.
Doe eens iets onbaatzuchtig en geef dan de armband door.
"Pay it forward".
Naam:
Han Messie
Datum:
27 juli 2012
Email:
hmessielive.nl
Een heel schone wens... Moge deze spoedig bewaarheid worden...
Naam:
Günter Schulz
Datum:
26 juli 2012
Email:
ag.schulztiscali.nl
Goed gezien, Eva. We kunnen een toekomstig te vormen regering na de a.s. verkiezingen eigenlijk gewoon een windvlaag van eenzelfde helder inzicht toewensen. Misschien is het effect daarvan voor de burger nauwelijks voelbaar, maar alle kleine beetjes helpen en het kan zo maar een begin zijn. Zijn wij te naïef of is het kleine beetje optimisme de vader van de gedachte?
Naam:
Iris
Datum:
26 juli 2012
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Ja, Eva, je hebt meer dan gelijk. Er is voedsel genoeg voor de gehele wereldbevolking maar driekwart van die bevolking krijgt het niet te zien of te eten. En wij kunnen er weinig of niets aan veranderen, jammer genoeg.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)