Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een wereld te klein

Als dochter van welgestelde ouders kwam jij in een gespreid bedje terecht. Jantine Oudenhuis (1952-1957) ontlokte als tweejarige wonderschone klanken aan het klavier en een jaar later kreeg zij een verhouding met Yasmine Jahud maar dat hield slechts een dag stand want Yasmine had een heimelijke relatie met Jan Verdoggen (1949-1961) en daar kwam Jantine achter in de kleuterklas (Den Haag, Woelwaters).

In 1956 heeft zij nog geprobeerd de dwarsfluit te bespelen, daarin bijgestaan door Radjesh Maalasavalisingh (1743-2006) en Pjotr Bukovski (1956-1957). Tevens heeft ze in dat gedenkwaardige jaar een kopje koffie gedronken maar dat beviel haar niet, iemand was vergeten er suiker in te doen.

In 1957 besloot Jantine dat er voor haar geen plaats meer was op deze globe, een wereld te klein zoals ze te kennen gaf. Zonder Ritalin had het leven (1952-1957) voor haar geen toekomst meer, demonstratief liep zij onder een voiture met de mededeling dat zij geen toekomst meer zag in haar toekomst. Het hoeft geen betoog dat alle kleuters uit haar klas met verbijstering waren geslagen (er zijn overlevenden).
Ik heb zo met jou te doen, Jantine.

Schrijver: Kareltje, 10 februari 2013


Geplaatst in de categorie: humor

4.0 met 10 stemmen 319



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Jacob
Datum:
10 februari 2013
Intens droevige geschiedenis, geheel geschreven, zij het aanmerkelijk beknopter dan gebruikelijk, in de stijl van een bekende grootmeester in dit genre.
Naam:
jantinegroot
Datum:
10 februari 2013
Email:
jangrohotmail.com
Spits gevonden en grappig.
Naam:
J.de Groot
Datum:
10 februari 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Nou Kareltje, dat wist ik nog niet, echt niet!
Dank je wel, ja ik meen het!
Nu kan ik weer lekker slapen, eindelijk weet ik nu van het hoe en wat!
Jeetje heb ik jarenlang mijn kop over gebroken!
Dank, dank, dank en nogmaals dank!
HEEL GRAAG... gelezen,
ik ben zó blij nu!
Naam:
Monique Methorstm
Datum:
10 februari 2013
Email:
moi636yahoo.com
Whahahahahaa prachtig, prachtig.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)