Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zandloper van het leven.

Het leven is als een zandloper, eerst boven vol en dan loopt hij leeg, eerst langzaam, maar het gebeurt.
Als baby gaat hij misschien wat langzamer, rustend aan moedersborst of de fles.
In de pubertijd zal het (misschien) wat sneller gaan, dat ligt eraan wat je doet of laat?!?

Intussen gaat de zandloper verder..

Dán een periode van samenwonen of trouwen en kindertjes krijgen. Soms euforisch, soms down (postnatale depressie). Man/vrouw gaat vreemd..pff..ach ja..

Intussen gaat de zandloper verder..

Op een gegeven moment word je opa/oma..oeps, je wordt oud!
Vervreemding van man/vrouw, dus góed kijken naar wat er nog mogelijk is..

Intussen gaat de zandloper verder..

Man/vrouw wordt ziek, ernstig ziek, en nu?
Verzorgen, of naar een verzorgingshuis sturen?
Hij/zij, is me tóch wel dierbaar..twijfel..

De zandloper is bijna leeg, scheefhouden lukt niet meer..

Dán maar een bed in de woonkamer, dán maar een matras op de grond ernaast, voor de verzorging van hem/haar, als er 's nachts hulp nodig is..èlke nacht..
Al dommelend van je eigen behoefte aan slaap, schrok je op van een gekreun en je hield hem/haar in je armen en wiegde hem/haar heen en weer, troostend, als een klein kind, alsmaar wiegend, neuriënd hetzelfde liedje..

De zandloper is leeg.

Je beseft op dat moment dat een zandloper een zucht is van het leven, waar je nooit en nooit een besef van had gehad.

Schrijver: Alida Booij, 12 december 2013


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.5 met 2 stemmen 156



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Nico Noorman
Datum:
12 december 2013
Email:
niconoormanhotmail.com
Veel dingen zijn onomkeerbaar ... maar een zandloper niet
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 december 2013
Gooi die zandloper maar weg, want het leven is veel meer, intenser, veelzijdiger en indrukwekkender dan jij met je zandlopervoorstelling doet vermoeden. Het leven een vluchtige zucht? Dat is wat sceptici beweren, maar in wezen is ieders leven vol ervaringen en intense emoties.
Jouw zandloper probeert zand in onze ogen te strooien. Zo minimaal en karig zijn we echt niet...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)