Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Siert Bruins ontsiert de rechtskundigheid

In het vredige, anonieme, afgelegen dorp Breckerfeld woont de laatste, Nederlandse oorlogsmisdadiger, die ten onrechte op vrije voeten is. De 93-jarige, Groningse Siert Bruins was in de tweede wereldoorlog SS-er en SD-er in Appingedam. Zijn meerdere was de vreselijke SS-er Reinhard Heydrich en zijn collega August Neuhäuser. In het hoofdbureau van de SD in Delfzijl waren er tien Duitsers en tien Nederlanders. Dat typeert de grote overloperij van vele Nederlanders. In die dagen was niemand zijn leven zeker en kon je bijna niemand vertrouwen. Uiterste voorzichtigheid was nodig.

Herr Siert Bruins vermoorde o.a. de Joodse broers Sleutelberg en de verzetsmannen Baltus Timmer en Kornelius de Haan. Op brute wijze en meedogenloos. Hij wordt ook wel 'Het Beest van Appingedam' genoemd en dat is niet voor niks. Er kleeft heel wat onschuldig bloed aan zijn vuile handen. Hij wist naar Duitsland te vluchten, waar oud-SS-ers staatsburgers konden worden, wat ik niet begrijpen kan en als een misdaad op zich zie. In Nederland werd hij tot levenslang veroordeeld, maar Duitsland levert hem niet uit. Rare boel, maar je doet er niets tegen. De Duitsers hebben hem wel vijf jaar in de gevangenis gezet voor de moord op de broers Sleutelberg. Blijven er tot nu toe toch maar liefst nog 64 jaren in Duitse vrijheid en welvaart voor deze nazi-ploert over.

Tot mijn grote woede is deze konkelaar en schurk nog niet zolang geleden vrijgesproken voor de moord op de verzetsstrijder Aldert Klaas Dijkema, die op laffe wijze op een fabrieksterrein in Appingedam door hem en zijn medeplichtige August Neuhäuser is doodgeschoten. De rechter Heike Hartmann-Garschagen achtte moord door zijn toedoen niet bewezen, doodslag wel, maar dat is verjaard. Bejaard, verjaard, ook dat vind ik een kulargument. En al die andere moorden, die hij gepleegd heeft, ook verjaard? Bovendien, doodslag behoort ook niet te verjaren. Het wordt de hoogste tijd dat de justitie deze oude wetten overboord gooit!...

Alleen al voor de nabestaanden zou het intens veel opluchting betekenen, wanneer deze kwaadaardige moordenaar alsnog wordt veroordeeld voor zijn gruwelijke misdaden, die hij als gewapende beul in en rond Appingedam uitvoerde. De Duitse justitie houdt hem onterecht de hand boven het hoofd. De smeerlap in kwestie is hoogbejaard, maakt het nog wat uit? Jázeker!, want een juiste veroordeling is er niet in eerste instantie voor hem, maar juist voor zijn opgejaagde, weerloze, bruutweg afgeslachte slachtoffers!... En dan niet een hedendaags, softy, riant gevang, maar op middeleeuwse wijze, bezaaid met ratten, onooglijk donker en koud, een brits zonder deken en met als keuzemenu 'brood met water' of 'water met brood'!...

Schrijver: Joanan Rutgers, 12 mei 2014


Geplaatst in de categorie: woede

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 2.189



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
11 juni 2014
De misdadiger in kwestie leeft nog steeds in welvaart en weelde, wat op zich een grote misdaad is! Hij neemt iedere dag een gebakje van zijn geliefde bakkerij en hij zuipt zichzelf dronken via Jägermeister en Jack Daniëls. Hij mag dan zijn geheugen hebben vernietigd, wij zijn zijn misdaden nog niet vergeten. Enorm misdadig dat Duitsland deze verdomde rotboef beschermt. Ik walg opnieuw van onze oosterburen! De Duitsers stijgen enkel in mijn achting, wanneer ze deze moordenaar aan Nederland uitleveren, zodat hij alsnog zijn verdiende loon krijgt!
Leeftijd is aan misdaad ondergeschikt. Tegenwerking van Duitse instanties is uiterst verdacht en doet mij het ergste vermoeden. Sluimerende kolen, het neo-nazisme... Kijk wat de Russen met homoseksuelen doen!...
Anders-zijnden worden overal vernederd en zelfs vermoord. Door psychopatische aangepasten!
De ultieme andere is God en als je God niet kunt liefhebben, dan kun je zeker geen ander mens liefhebben! Anders-zijnden liefhebben is een christelijke deugd. Anders-zijnden haten is des duivels. Weet je wel dat God ieder mens liefheeft?...
Naam:
Petra Hermans
Datum:
12 mei 2014
Email:
worldpoet546live.nl
Het is momenteel mijn rechtvaardige visie, dat de grote universele wetten vér boven de aardse rechterlijke macht staan!
Wat dat betreft hebben wij mensen nog een hoop te leren.
Desalniettemin wil ik nog hieraan toevoegen, dat 'Het Beest van Appingedam' moreel bezien zéér laag en zwak is, wat zijn weerspiegeling ongetwijfeld op zijn ziel zal hebben.
Het zou voor mij een enorme donkere weerslag hebben als ik alleen al zo genoemd zou worden.
Mag ik dan afsluiten met: 'je krijgt wat je verdient?'
Mevrouw Hermans heeft gesproken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)