Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Respect.

Allereerst heb ik de synoniemen en betekenissen opgezocht van respect.
Dat zijn dus de feiten ervan.
Vanuit mijn eigen visie, vind ik het verrekt moeilijk om eerlijk te zeggen voor wie of wat ik respect heb.
Ik denk zelf dat respect niet te verdienen is.
Je krijgt het of niet.
Ik heb respect voor mensen, die het zelf niet eens in de gaten hebben, om respect te krijgen.
Om maar een voorbeeld te noemen:

Ik heb respect voor mensen die zichzelf wegcijferen voor anderen.
Ik heb respect voor mensen die uit oneindige liefde - vanuit zichzelf - die liefde ook willen delen.
Ik heb respect voor mensen die zichzelf soms moeten vernederen, om een ander voorop te stellen.
Ik heb respect voor mensen die mij in mijn waarde laten.
Ik heb respect voor mensen die totaal anders denken, maar toch met mij in discussie willen gaan.
Ik heb respect voor mensen die gewoon de waarheid zeggen, al klinkt het soms hard.
Ik heb respect voor de mensen met beperkingen, geestelijk of lichamelijk, en die er dan ook vooruit komen.
Ik heb respect voor mensen die niet klagen, terwijl ze weten dat ze niet lang meer te leven hebben.
Ik heb respect voor invalide mensen, die - ondanks dat ze levenslang in de rolstoel moeten blijven zitten - plezier maken en anderen aan het lachen maken.
Ik heb respect voor optimisme bij mensen, terwijl ze van binnen huilen.
Ik heb respect voor mensen die zichzelf nemen zoals ze zijn, met al hun tekortkomingen op wat voor gebied dan ook.
Ik heb respect voor mensen die anderen complimenten geven, terwijl ze zelf vaak worden ontzien.

Mocht ik iets vergeten zijn, laat het me maar weten.
Respect voor degene die reageert.

Schrijver: Alida Booij, 17 november 2014


Geplaatst in de categorie: emoties

3.3 met 3 stemmen 142



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)