Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Terecht ontslagen

Een medewerkster van een espressobar in Amsterdam is volgens de rechter terecht ontslagen omdat ze vijftig cent van een klant in haar eigen zak had gestoken. Dat ze het geld later in de kassa had gestopt, deed volgens de rechter niet ter zake.
Een politicus die zich voor een fors bedrag met declaraties heeft "vergist" mag blijven. Hij betaalt de centjes immers netjes terug.

Doet me wéér denken aan de kwestie van die radiologen heel lang geleden. Die hadden voor tonnen de boel bedonderd, maar dat was helemaal per ongeluk. Ze werden dus vrijgesproken. Een bromfietsmonteur die vijftig gulden uit de kas had genomen, kreeg zes maanden cel. Stond allemaal op dezelfde voorpagina van het AD.

Ik weet niet hoe u erover denkt, maar voor mij is niet veel veranderd sinds die tijd.

Schrijver: Jacob van Schaijk, 12 februari 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.6 met 8 stemmen 192



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
12 februari 2015
De meetlat is erg flexibel geworden...maar was hij dat altijd al niet?
En zeker met wisselende maataanduidingen,
zodat men kan blijven roepen:
"och ja, verschil moet er zijn"!
Tel uit je winst.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 februari 2015
De grote graaiers komen er gemakkelijk mee weg, de kleine graaiers hebben vette pech!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)