Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Discriminatie.

Bij sommige psychiaters komt het woord "benepen" over de lippen als een broodje over de toonbank. Er zijn ook psychiaters die het begrip "armoede" verwarren met het begrip "zwakbegaafdheid."
Ja, zo geven zij u uw persoonsgebonden budget, alsof armoede een nieuwe eigenschap is of een psychische ziekte. Zij geven aan dat de psychiatrie op een lijn kan worden gesteld met het poneren van vooroordelen. Om psychiater te kunnen worden moet u psychisch ziek zijn, een semantische dementie hebben, of iets dergelijks, om tot een beter begrip te komen. Waarvan, van uw eigen psychisch disfunctioneren, natuurlijk, waardoor u misschien in de mogelijkheid bent om uw medemens te begrijpen, laat staan te helpen. En waarom kan dit plaats hebben: omdat zij een semantische dementie hebben waardoor zij als zwakbegaafden functioneren. Begrijpt u het enigszins? Nee, dan bent u vast zwakbegaafd of al zo ziek dat u zich andermans inspanningen wilt toe-eigenen. In dit geval moet u gestrekt.

Schrijver: Wilma de Bruïne, 27 maart 2015


Geplaatst in de categorie: discriminatie

3.7 met 3 stemmen 167



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)