Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een vogel troostte mij met zijn lied......

In die tijd hield ik in mijn kamer, in een kooi, een kleine citroengele kanarie die op zijn kopje een mosgroen vlekje droeg.....

Vaak, als de tranen opwelden achter mijn ogen om mijn eenzaamheid en armoede vroeg ik het beestje: "Zing eens een liedje voor het vrouwtje". De vogel scheen mijn wens te begrijpen met de minieme hersenen die ook hem als levens wezen te midden van levende wezens waren toebedeeld en dan hief hij zijn lied aan: zijn jubelende zang weerklonk door de kamer, hij bewoog zijn fragiele lichaampje als in een uitbundige dans; met trillende snavelhelften en een opgezwollen keeltje getuigde hij van de troost, die hij mij, onwetend en onbewust, bracht.....

Schrijver: I. Broeckx, 15 mei 2015


Geplaatst in de categorie: dieren

3.5 met 2 stemmen 65



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
15 mei 2015
Ik begrijp je heel goed, want mijn pruimenkopparkiet Pikkertje, ook wel een lovebird genoemd, is al jaren deelgenoot van mijn schrijfpaleis en ik ken inmiddels de vogeltaal om met haar te communiceren. De decibellen, die zij produceert, zijn tot in de verre omtrek te horen en soms zet ik haar dan ook uit irritatie in de badkamer. Ik woon drie hoog en op straat lach ik om haar zangverheffing. Zo'n maffe vogel past precies bij mij en in heel eenzame nachten zet ik de kooi naast mijn bed.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)