Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinnering aan mijn vroegste jaren; mijn diefstal van een popje

Het moet op de Korvelseweg geweest zijn of op het Korvelplein bij de "poppendokter" die daar gevestigd was. Mama heeft me erover verteld. Ik was twee jaar oud. We zijn daar ongetwijfeld met een beschadigde, "zieke" pop naar toe geweest.....

Ik moet de kleine, naakte, zwarte en witte popjes hebben zien liggen en ze ongelooflijk aantrekkelijk hebben gevonden en ik moet de overtuiging hebben gehad die zich verankerd had in mijn kinderlijke hersenen dat het onmogelijk zou zijn dat ik zo'n onvoorstelbaar begerenswaardig popje zou krijgen.

Toen ik het mij "wederrechtelijk" had toegeëigend zei mama tot mijn verwondering dat ik het toch niet had hoeven stelen, dat ik het zonder twijfel gekregen zou hebben als ik mijn wens kenbaar zou hebben gemaakt......

Schrijver: I. Broeckx, 11 augustus 2015


Geplaatst in de categorie: kinderen

2.7 met 3 stemmen 55



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 augustus 2015
Ik stal op mijn zestiende of zo een wereldroman uit een boekhandel in Ermelo, onder het hoogst verbaasde, toeziende oog van mijn moeder. Ik geloof dat het nog ergens in mijn privébibliotheek staat, maar gezien de omvang kan ik dat niet zomaar bevestigen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)