Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Over de stille vermaning van de schoonheid......

Een gigantische kroonluchter waarvan de verschijning al naar gelang iemands gevoelens als huiveringwekkend of heerlijk kan worden geïnterpreteerd, hangt stilzwijgend en majesteitelijk boven de menigte die in de voormalige, verbouwde bioscoop is samengekomen voor het personeelsfeest en zij schijnt eveneens stilzwijgend en zonder enige overtuigingskracht met haar feeërieke lampjes de zuipende, schreeuwende en vrijende medewerkers van het museum te willen herinneren aan de verhevenheid, aan de poëzie, aan een grandioze, veelzeggende stilte, aan de bedoelingen van de Kunst.

Zij zou dan ook beter tot haar recht gekomen zijn in een renaissancistisch kasteel dan in deze spookachtige, enorme ruimte, waarin zelfs zij in het niet valt en, zoals gezegd, noodzakelijkerwijs een misplaatste indruk maakt

Toch is de menigte onveranderd sinds eeuwen, zij het dat zij in Versailles zijden jassen, kniebroeken, jabots en gegespte, elegante schoenen droeg...

Toen moet eveneens van de stille, kunstzinnig vervaardigde kroonluchters de stille, onopvallende vermaning van de schoonheid zijn uitgegaan....

Schrijver: I.Broeckx, 20 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: kunst

4.0 met 1 stemmen 58



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)