Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over emoties

Het pronkstuk van het leed en de bloesems van de voorspoed.......

Het pronkstuk van het leed draagt men pontificaal als de monstrans in de kerk in de processie van het leven, heft men in de hoogte als de hostie tijdens de consecratie en stalt men uit in de vitrine van het museum van het slachtofferschap.....
In de kathedraal van het onvermogen wordt het standbeeld van het leed op een voetstuk geplaatst en aanbeden.

De "prestatie" van het lijden koestert men als dierbaar bezit; de klachten zijn de valuta die men wil uitwisselen in de communicatie als waren het de meest courante geldmiddelen.
Maar het slachtoffer blijft alleen en het is blind voor de kloof die hem van anderen scheidt; ongezien blijft de gapende leegte in het hart van zijn medemens; de werkelijke vriend koestert de groei en het geluk van zijn partner zoals de tuinman zijn bloesems die hem ter harte gaan en die hij tot volle bloei wil doen komen.....

Schrijver: I.Broeckx, 4 januari 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 2 stemmen 80



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)