Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoeting bij het station (januari 2016)

Begin januari 2016, toen een asgrauwe en sepiakleurige hemel boven de stad hing, kennelijk uitgevaardigd door een onbekende met het misdadige doel de algehele lusteloosheid, vertwijfeling en neerslachtigheid te bevorderen dan wel tot stand te brengen, ontmoette ik hem bij het station.

Hij zag er haveloos uit; een blauwe capuchon om het bleke gezicht met de snor: was hij verslaafd, verdoold, verdoemd, schizofreen?

"Mag ik u een vraag stellen?" vroeg hij. "Ja", repliceerde ik, maar ik zal geen antwoord kunnen geven!" "Hebt u een klein centje voor mij en mijn hond?"

In de rechter zak van mijn jas bevond zich nog een tientje, zo wist ik, dat ik mijn kameraad aanreikte met de woorden: "Ik zou ook in uw omstandigheden kunnen komen. Hier hebt u tien euro". "O, dank u wel, dank u wel, mevrouw!", riep de "zwerver" uit en hij spoedde zich in de andere richting met zijn eveneens haveloze hondje, dat hij meesleepte aan de lijn. Nooit zou ik hem nog zien.

Schrijver: I.Broeckx, 10 januari 2016


Geplaatst in de categorie: geld

3.0 met 3 stemmen 65



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)