Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Met Jezus in het hart.......

De receptioniste vertrouwt me toe dat ze Jezus in haar hart heeft gesloten. Zij waagt het echter niet de collega's de andere wang toe te keren, omdat zij een mep daarop af te wachten heeft. In plaats daarvan scheldt zij hen met enige regelmaat de huid vol. Deze scheldkannonades vormen haar probate afweermiddel tegen het geroddel, het gekonkel en de onderhuidse pesterijen.....
Niettemin prijken de collega's op de grote, kleurige foto achter de balie zusterlijk of broederlijk zij aan zij; een vreedzaam tafereel dat echter ten onrechte de door mevrouw de receptioniste en door vele anderen vóór haar in de mensengeschiedenis zo vurig gewenste saamhorigheid suggereert; een klaarblijkelijke schijnvertoning die bezwaarlijk de verbroedering en verbondenheid tussen de collega's kan symboliseren....

Ik hield me verre van deze slangenkuil als een voorzichtige bader die slechts haar grote teen in het gloeiende badwater steekt en die er wel voor waakt haar hele lichaam erin onder te dompelen.....

Schrijver: I.Broeckx, 24 januari 2016


Geplaatst in de categorie: religie

2.6 met 5 stemmen 52



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)