Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De kauwgombal

Gestolen goed gedijt niet, dat wist ze ook al, natuurlijk maar dat ze er zo'n ellende van zou krijgen had ze niet verwacht. Gezellig wat aparte boodschapjes doen, niks noemenswaardigs. Hij moest een deo, zij moest vaatwastabletten.

Waar gaat dit over, nou over een paar kleine dingetjes dus. Nou lopen ze normaal de aanbiedingen af en zo kon het gebeuren dat er bij de ene winkel 5 pakken vaatwastabletten voor slechts € 10 waren, een andere grutter deed hetzelfde.

Maar je doet zo lang met een pak en je wordt ook nog een beetje in de maling genomen: want in de ene zak zitten er 24 en in de andere 36, dus staat ze zich suf te rekenen, om er vervolgens achter te komen dat ze beter bij het Kruidvat slechts 1 doos kan kopen...

Haar eega struint de winkel verder door en roept uit de verte: wil jij nog wat van die drop? Is goed knikt ze, en hij gaat aan het scheppen. Als zij ook klaar is en naar hem toeloopt, ziet ze de bak met kauwgomballetjes, allerlei kleurtjes...eventjes terug in de tijd...ze opent de bak, pakt een rode kauwgombal en steekt het in haar mond.

Joh, zegt manlief: da's een kauwgombal...jawel dat klopt...ze grinnikt.
Kauwt en kauwt, zalig zo'n bal....heerlijk zelfs, al kauwend de winkel uit, na afgerekend te hebben...verder over het winkelcentrum...nog eventjes een winkel in...

Eega kijkt verwonderd naar zijn vrouw, wat is er met je? Nou ehhh die verrekte kauwgom zit aan mijn bovengebit vast en wat ze ook probeert, het komt niet los....

Hij schiet in de lach, zij natuurlijk niet, kan moeilijk lopend tussen de mensen door haar bovengebit er eventjes uithalen om die verhipte kauwgom eraf te halen...

Iets sneller dan gewoonlijk gaan ze richting huis, onderweg durft ze wel haar tanden uit haar mond te halen om die rottige kauwgom eraf te peuteren...in een kassabonnetje te verstoppen en de dichtstbijzijnde prullenbak op te zoeken.

Als ik haar hoor zeg ik: tja meis, gestolen goed hè, dat gedijt dus echt niet, ik verzeker je, die pikt nooit meer een kauwgombal!

Schrijver: An Terlouw, 12 maart 2016


Geplaatst in de categorie: ouderen

3.0 met 8 stemmen 58



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)