Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Praag, 1977

De foto siert nog mijn wand; op de voorgrond de oude, beroemde Karelsbrug met de beelden en een scherp geprofileerde, zwarte lantaarn en in de schimmige, blauwe verte de bebouwing in het overige stadsgedeelte waarboven de kathedrale kerk trots uittorent....
Het was een merkwaardig uitstapje voor doorgewinterde, notoire kantoorslaven, doorgaans gekluisterd aan telefoon en typemachine; een korte oase tussen woestijnen van verveling en sleur: de reis naar Praag, de stad van Kafka, die ik met mijn liefste, dierbare zus in het lang-vergeten jaar 1977 ondernam....

We doorkruisten de straatjes van de binnenstad en bezichtigden het joodse kerkhof en de hoger gelegen regionen bij de Burcht, aten gerechten met onuitsprekelijke namen in kleine restaurantjes tot onvermijdelijk op onze terugreis onze locomotief zich door het landschap slingerde en Neurenberg aandeed en tenslotte Venlo en Eindhoven en onze geboortestad....
De ansichtkaart bleef nog lang een armzalige herinnering, geprikt tegen de geel gesausde muur van de typekamer....

Schrijver: I.Broeckx, 11 maart 2016


Geplaatst in de categorie: reizen

3.0 met 3 stemmen 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)