Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Hij wilde het niet doen.......

Hij was een oude vriend die ik kende uit een lang vervlogen tijd en ik herinnerde me zijn belofte me bij te staan....
Met veel aarzeling en met grote twijfels nam ik tenslotte de telefoon in de hand en gaf hem veel omstandige verklaringen en inleidingen voor mijn in het algemeen en ook door de goegemeente ongetwijfeld als schandalig, onbeschaamd en brutaal beschouwde verzoek om eenmalige financiële steun. Ik liet hem vrij en wilde hem niet verplichten.

Hij weigerde; wilde geen emmer laten zakken in de put van zijn kapitaal, betoonde zich geen medemens en dacht ongetwijfeld dat het onmogelijk zou zijn dat hijzelf ooit armlastig zou kunnen worden, leunend en steunend op zijn onaangetaste kapitaal.....

Schrijver: I.Broeckx, 9 juli 2016


Geplaatst in de categorie: vrijheid

3.0 met 4 stemmen 102



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
9 augustus 2016
Prachtig geschreven en weet je in deze gevallen leer je pas echt je vrienden kennen....
Naam:
Günter Schulz
Datum:
9 juli 2016
Situatie in het verre verleden ook ervaren. Zo leer je het kaf van het koren scheiden.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
9 juli 2016
Een sublieme kernbewapening van het socialisme, Ineke, weg met al die in extravagante, weelderoes verkerende, VVD-zelfverrrijkerds en sluwe, egoïstische, aardeverkrachtende geldwolven zonder sociaal bewustzijn!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)