Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wat nou: wennen?

Mensen leren niet van hun tekortkomingen, helaas moet er gezegd worden want:
een dronkaard blijft zuipen, alle AA’s ten spijt, een drugsgebruiker blijft zijn zooi spuiten,
ondanks alle inspanningen, een wilde zeikerd zal ten alle tijde wild blijven plassen!

Net als van de oorlogen die gevoerd zijn, de eerste, de tweede, geen mens heeft er iets van geleerd, haat en nijd is nog overal te zien en mee te maken!
Schietpartijen zijn aan de orde van de dag, mensen die er niets mee te maken hebben, worden geraakt door rondvliegende verdwaalde kogels!

Individuen die met messen en ander gevaarlijk spul rondlopen, het worden er allengs meer...je zou denken dat na de oorlogen mensen geleerd hadden!?
Je zou denken dat men zo zachtjesaan wel weet dat alcohol schade toe brengt?
Nee, niet dat ene glaasje, maar geen maat kunnen houden!

Het drugsgebruik is zo te ver gegaan, dat we huiverig mogen zijn, terecht!
Maar ach wat maak ik me druk? Zelfs het verkeer is misdadig te noemen, er is geen eerbied meer voor de andere mens en dat er geen eerbied is voor anderen, wil zeggen dat men pas tot besef komt wat men kwijtraakt - en dus heeft aangericht - als iemand hetzelfde overkomt als die ene persoon die eenzaam achterblijft!

En we leren er niets van...

Schrijver: An Terlouw, 27 december 2017


Geplaatst in de categorie: emoties

3.0 met 5 stemmen 56



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)