Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

mobieltje

VERSCHIL VOOR EN NA HET MOBIELTJE VOLGENS FOPPE

fop zijn mobieltje is niks hij kan er alleen mee bellen en gebeld worden maar neemt niet op en belt ook niet. Wel neemt hij hem mee als hij naar buiten gaat bang om te verdwalen en in de auto bang voor pech en belt soms nog iemand uit een lang verleden want veel mensen kent hij niet. Hij belt eenmaal per dag met mama via de vaste telefoon. Verder wordt hij nauwelijks gebeld niemand gaat met hem om bijna en met andras mailt hij dat vind hij fijner en andras ook.

Tegenwoordig in 2108 is het mobieltje niet meer weg te denken. Mensen vinden het gemakkelijk om mee te bellen en zijn vaak onderweg of moeten dingen regelen op het werk bovendien zitten er snufjes op maar die snapt foppe niet en soms rijdt een automobilist de sloot in omdat hij zit te bellen.

Vroeger had je geen telefoon en computer en tv en radio alles ging met de hand en de klok van de kerktoren het leven was rustig en armoedig. Tegenwoordig is er overal amusement voor de jeugd. Ik luister veel muziek dat is mijn pleziertje. Als je de dokter wilt bellen om naar het ziekenhuis te gaan is het vaak te laat voor je. Was geschreven door foppe op advies van moeder

Schrijver: foppe oostenbrug, 13 januari 2018


Geplaatst in de categorie: algemeen

4.2 met 5 stemmen 5.486



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
14 januari 2018
De tekst op jouw trui/jas 'Stay Wild' intrigeert me volop. In het verlengde daarvan lees ik jouw geworstel met jouw mobieltje. Je bent blijkbaar bang om op te nemen of om te bellen naar onbekenden. Zeer herkenbaar. Ik snap alle snufjes ook niet echt, geldt ook voor de computer. Dat noemen ze digibeten. Ik rommel maar wat aan. Wat moet je anders? Zolang mogelijk doorbijten, lijkt mij het beste advies. Hoe komt je foto zo dwars te liggen? Of is dat artistiek gezien bewust zo gedaan? Vroeger was het leven inderdaad veel rustiger en overzichtelijker en positief simpeler. Tegenwoordig wordt iedereen overspoeld door overinformatie en overdreven stressgedoe. Mobieltje-debieltje kan de pot op!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)