Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over ziekte

Zingeving in Wijkcentrum "De Ypelaer"?

Wijkcentrum "De Ypelaer" bevindt zich te midden van veel groen, met bomen als uit een renaissancistisch schilderij en een enkele fontein die zich kennelijk enthousiast en opgewekt ten hemel richt.

Van binnen is de inrichting sober als een vierkant amfitheater uit vervlogen tijd met gangen, trappen en een theaterzaal.

De pastor rookt op het balkon een sigaartje. De zingevingsgroep komt vandaag bijeen in een sfeerloos lokaal.
Een meneer in een korte broek die uitzicht biedt op een behaarde formidabele buik, krabbelt met een groene viltstift zinledige formules op een "Whiteboard" De anderen stemmen in.Nooit verhieven zij hun hoofd uit de kolkende golven van hun psychiatrische ziekte en de verwarring blijft overheersen.

Ik neem afscheid en stap op en ga in een morsige cafetaria die me helaas teveel herinnert aan mijn mislukte en ongelukkige liefde twee broodjes kaas eten en daarna brengt een bus me hotsend en botsend over een opgebroken weg huiswaarts......

Schrijver: I.Broeckx, 30 mei 2018


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 34



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)