Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kerstmis 2018/In het winkelcentrum

We waren tenslotte in het Winkelcentrum gearriveerd, waar een band op ronduit oubollige maar uitbundige wijze stond te swingen en kerstliederen aanhief. Ze trok een ruim publiek. Een meisje in een rode kerstjurk, omzoomd door randen van witte, wollige stof en met een kerstmuts op, bood ons chocolademelk aan. Mijn vriendin had me gevraagd haar te ondersteunen door haar arm vast te houden en zo strompelden we voort door de Supermarkt waar ze kieskeurig en zorgvuldig enkele luttele boodschappen uitkoos.In het hart van het zo joyeuze kerstgebeuren sloeg voor haar toch weer een groot ongeluk toe dat kennelijk geprogrammeerd was door niemand minder dan de satan himself: na de zestien zware operaties was het nu afwachten of de dodelijke ziekte haar klauwen opnieuw naar haar uitstrekte en haar fragiele, nietige lichaam nog verder zou aantasten en slopen. Bepaald geen kerstgedachte....
En op die gedenkwaardige dag schonk mijn vriendin mij een kerstroos: een eveneens fragiele, nietige kerstroos die nu staat te pronken op mijn vitrinekast en die ondanks alles de kennelijk zo gewenste kerstsfeer teweegbrengt in mijn woning.....

Schrijver: I.Broeckx, 23 december 2018


Geplaatst in de categorie: kerstmis

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 43



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)