Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Notitie voor een stadgenoot

Ik probeer het gevoel te begrijpen, van hoe je bij me kwam en toch weer wegging. Met mijn beperkte wijsheid, het inzicht door mijn vakgebied en toch het ging weer mis.

Ik probeer te beredeneren wat het verschil is tussen cultiveren en sublimeren, tussen herhalen en opnieuw beginnen. Niet steeds dezelfde klucht van heldendom en leedvermaak. Eentonige maniertjes om het leven aan te kunnen.
Opnieuw beginnen met een schone lei en een heldere horizon. Het verleden laten mee tellen zonder jezelf te belasten. Met nieuwe energie voor de toekomst.

Ik probeer jouw gevoel te begrijpen en bevind mij tussen inzicht en berusting. Als individu is het onmogelijk om de wereld te veranderen. Maar je bepaalt zelf hoe je naar alles kijkt. Hoe je indrukken verwerkt en andere indrukken negeert.
Mijn ratio strekt zich uit over grazige velden.
Ik tast lenig in de metafysica, ik gebruik de flora als mystiek.

Met bloemen kun je duizend talen spreken. Voor ieder mens bestaat er een eenzame bloem.

In gedachten omhels ik zon en sterren om de aarde weer te voelen.
Het komt vanuit mijn tenen, ik probeer te bewegen nu je weg raakt uit verleden.
Ik maak een notitie voor in het latere verhaal van toen.

Schrijver: Violette Zandheuvel, 14 januari 2019


Geplaatst in de categorie: ex-liefde

5.0 met 1 stemmen 150



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
15 januari 2019
Uitstekende poëzie.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)