Inloggen
In de loop van 2020 wordt de site Nederlands.nl (incl. de bijbehorende domeinnamen) ter overname aangeboden door de eigenaar/hoofdredacteur, die in maart 2020 de mooie leeftijd van 77 jaar bereikt en graag de site ter overname aanbiedt aan een persoon, bedrijf of instelling, die de site verder wil uitbouwen.

Men kan met hem hierover in overleg treden via mostertman@nederlands.nl

voeg je hartenkreet toe

tabblad: hartenkreten

< vorige | alles | volgende >

hartenkreet (nr. 4309):

De kaart die (weer) niet kwam

Wanneer een dierbare vriendin ziek is of een ongelukje heeft gehad, denk ik, weet je wat: ik stuur een kaartje want dat is zoveel leuker als een appje of een mailtje, nog los van het feit dat de post steeds minder te doen heeft vind ik dit een hele leuke actie van mezelf!

Toch?

Inmiddels blijf ik van haar toestand op de hoogte, heb vrijwel elke dag contact en weet dus hoe het gaat, jawel via de app, via de mail.
Dat is prima toch?
Dat heet belangstelling, met een klein beetje extra door een kaartje te sturen.

Het kaartje geef ik mee aan een andere bekende, die toch langs de brievenbus moet en omdat ze die verhipte dingen bij ons uit de buurt hebben weggehaald, ben ik blij met die actie!
Ze geeft me een appje, kaart gepost, ik antwoordt: dank je wel!
Dat was vorige week donderdag.

Jawel!

Dat die kaart er dan niet op vrijdag is, snap ik. Zaterdag ook niet, snap ik ook want tja het was glad, nat en koud in ons land.
Nietwaar?
Dan kan het wat langer duren.

Toch?
Het wordt maandag en we weten dat er dan geen post wordt bezorgd, dus dan zal de kaart dinsdag wel ehhhh, ja toch?
Nee dus!

Ik vraag, heb jij nog post ontvangen? Nee hoor zegt ze en beiden denken we terug aan dezelfde actie van vorig jaar, ook toen zaten we te wachten op de post die niet kwam!
Woensdag, geen kaart, evenmin op donderdag, dat is vandaag!
Ik werd met de dag bozer!

Een simpel kaartje werd er in de reclame geopperd, doet zoveel, ja vast wel maar dan moet het wel worden bezorgd!
Ik heb vandaag opnieuw een kaartje op de bus gedaan, eh, nee laten doen. Eega moest even weg en nam het mee, deed hem op de bus, maar voor hij wegging heb ik er een foto van gemaakt!

Als bewijs zeg maar!
Dat was vandaag en nu weet ik natuurlijk niet of deze wel aankomt, maar wat ik wel weet is: ik verstuur geen kaarten meer! Vorig jaar is het drie maal fout gegaan, Kerstkaarten heb ik niet verstuurd en ik zeg nu alvast: ik stuur niks meer over de post!

€0.41 kost de postzegel al, dat is niet eens een ramp, maar wel als je het zo het raam uitblaast!
Ik stop met kaarten sturen, heb een poging gedaan om via de site van Post nl een klacht in te dienen, maar daar staat dit idiote voorval natuurlijk niet bij.

Niet vreemd dat men besluit minder over de post te sturen, zeker niet als je telkens af moet wachten of het wel- of niet aankomt!

Triest toch?

Schrijver: An Terlouw, 31 jan. 2019


Geplaatst in de categorie: literatuur

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 436



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:Annejan Kuperus
Datum:18 jan. 2020
Bericht:Als post goed leesbaar is geadresseerd en daarnaast voldoende is gefrankeerd, komt deze zonder problemen, vaak reeds de volgende werkdag, op plaats van bestemming aan. Als POSTNL'er herken ik mij dan ook geenszins in deze hartenkreet. Jouw ervaring is echter wel degelijk van belang, want de waarde van jouw frankering wil jij terecht middels bezorging van jouw poststuk verzilverd zien. Overigens is digitalisering van de maatschappij er de oorzaak van dat 'men besluit minder over de post de sturen', maar hoe dan ook zal immer gelden: een kaartje; kleine moeite, groot plezier...! Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, maar een kaartje dat duidelijk en juist is geadresseerd en voldoende gefrankeerd, wordt in principe door mij en mijn collegae, maar uitzonderingen zullen ook hier de regel bevestigen, binnen 24 uur probleemloos bezorgd...!


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je emailadres voor anderen in beeld verschijnt)