Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verhevenheid en liederlijkheid

De honderdjarige filmzaal biedt uitzicht op statige en elegante negentiende-eeuwse panden in de Willem II-straat en ook de manshoge beeltenis van Koning Willem II aan de wand, met de degen aan zijn zijde en de trouwe jachthond, gekleed in het ouderwetse uniform met de epauletten op de schouders, herinnert aan een voorgaande eeuw.

Dit alles staat geheel in tegenstelling tot de beelden die we vanmiddag te zien zullen krijgen in de bioscoopzaal en die de ronduit liederlijke en extravagante excessen zullen tonen van nota bene een professor in de Engelse taal- en letterkunde, verkerend in een uiterst decadent Amerikaans universiteitsmilieu.

De dialogen getuigen van oppervlakkigheid en missen iedere diepgang en levenswijsheid; de larmoyante scènes zijn niet levensecht en te weinig levensecht en diepgaand.

Mijn gezelschap van Tilburgse senioren zou niet voor deze film gekozen hebben, als ze het voor het zeggen zouden hebben gehad.....

Schrijver: I.Broeckx, 14 augustus 2019


Geplaatst in de categorie: film

4.0 met 2 stemmen 309



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)