Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Brandwond

Manlief vraagt: wat eten we vandaag? Omdat ik zo ontzettend last heb van de warmte zeg ik: zullen we een tosti eten? Gelukkig hebben we de afgelopen week bijzonder gezond en voedzaam gegeten, dus het kan wel voor een keer!

Zo trekken we samen naar de keuken, staan gemoedelijk te buffelen, zoiets is natuurlijk in een handomdraai klaargemaakt! Dat zeg ik goed! Terwijl mijn tosti bijna klaar is, sta ik met een tang in mijn hand, schud het ding op een bordje en wil zijn tosti erin stoppen!

Kom maar, dat doe ik zelf wel en in een reflex geef ik hem de tang, niet zoals het hoort, maar met het (jawel) hete ijzer zijn kant op! Een brul door de keuken, ik schik me de blaren, blaren die hij nu in zijn hand heeft!

Ohhh hij heeft pijn! Onder de kraan, schiet op, blussen die handel! Als ik later de blaren zie, voel ik mijn ogen prikken, stom, stom stom! Maar reflexen zijn rare dingen, je hebt ze, of je hebt ze niet! Ik denk alleen niet dat hij de volgende keer zegt: ga maar, ik doe het zelf wel!

Schrijver: An Terlouw, 2 september 2019


Geplaatst in de categorie: rampen

3.0 met 1 stemmen 71



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Karel Jong
Datum:
4 september 2019
Herkenbaar stukje. Iets minder uitroeptekens mag best.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)