Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over hobby

Een zielige schertsfiguur of: een "oude juffrouw" in de morgen (?)

Met mijn mallotige "Russische" bontmuts op moet ik een zielige, dan wel belachelijke indruk gemaakt hebben.....

De hal van het Zorgcentrum was onveranderd sinds ik Haar negen jaar tevoren ten grave had gedragen, zij het dat zij opgesierd werd door twee gigantische Kerstbomen, behangen met uitbundige feestverlichting. In een glazen vitrinekastje stonden enkele lullige dan wel lieflijke poppetjes opgesteld ter bezichtiging.

Men lacht in het algemeen liever dan dat men huilt en men lachte toen ik de wol kwam aanbieden ten behoeve van het handwerkgroepje. Het was mooie, dure, zachte, turquoise wol die ik wegens mijn armoedje nauwelijks had kunnen bekostigen. "Misschien willen sommige dames er graag mee breien?" merkte ik nog op.

Op de terugweg naar huis, in de bus, vloeiden eindelijk mijn tranen en ik wendde mijn hoofd af in een poging de indruk te wekken dat ik star en stuurs uit het zijraam staarde......

Schrijver: I.Broeckx, 23 december 2019


Geplaatst in de categorie: hobby

4.0 met 2 stemmen 42



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)