Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De jas

Toen het nieuwe jaar inzette, vroeg in januari, hoorde ik onverwacht in mijn appartementje de bel overgaan. Mijn lang-vergeten neef en zijn vrouw stonden aan de deur en zij beklommen even later de trappen naar mijn voordeur. Zij kwamen op instigatie van hun moeder en schoonmoeder een jas brengen; een dikke, bruine winterjas, met bont gevoerd, die zij in hun armen geklemd hielden.

Ze prezen mijn woning de hemel in; het gezellige halletje, de solide ouderwetse deuren. Ze vroegen mij de jas te passen maar helaas was deze te krap. Mijn prominente borsten sprongen er als luchtballonnen, als ongeleide projectielen uit naar voren en de jas kon mijn redelijk corpulente lichaam niet omsluiten. Mijn goede tante had me echter eerder twee andere winterjassen geschonken in haar moederlijke bezorgdheid.

Onverricht ter zake aanvaardden mijn neef en zijn vrouw de terugtocht. Ik had twee tijdschriften verpakt en hen meegegeven om mijn arme tante te bedanken.....

Schrijver: I.Broeckx, 5 januari 2020


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 2 stemmen 89



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)