Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Zijn dan al die lieve popjes ook verbrand?"

Als meisjes speelden mijn zusje en ik vanzelfsprekend met poppen. Ik had een oogje laten vallen op een negerpop in de etalage van de speelgoedzaak "Van Nunen-Boes" in de Heuvelstraat en tot mijn verrassing en blijdschap vond ik de pop op de overigens rijkelijk voorziene tafel met Sinterklaas. De pop droeg een zomers rokje en een goudkleurig armbandje om de pols. Het zwarte haar was kunstig opgemaakt. Ik noemde haar, heel toepasselijk, "Bella" en zij was mij zeer dierbaar. Op school breide ik het gele jurkje met donkerblauwe ingebreide motieven voor haar en haakte ik uit lichtpaarse katoen een rokje. De pop van mijn zusje droeg de naam "Liselotje" en ook zij werd vertroeteld, gekoesterd en verzorgd.

Het moet in het lang-vergeten jaar 1965 geweest zijn dat een grote uitslaande brand het winkelpand van V&D aan de Heuvelstraat volledig in de as legde en dat mijn jongere, lieflijke, onschuldige en onnozele zusje verbijsterd de vraag stelde: "Zijn nu dan ook al die lieve popjes verbrand?"......

Schrijver: I.Broeckx, 21 januari 2020


Geplaatst in de categorie: kinderen

2.0 met 1 stemmen 82



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)