Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een plaats onder de zon......

Het is meer dan dertig jaar geleden dat ik het flatje (het flatje dat mijn woning is tot op de huidige dag) ben gaan bezichtigen samen met de allerliefste wiens as sinds veertien jaar rust op de velden aan de Karel Boddeweg. Het sneeuwde lichtjes die dag; korrelige sneeuw had ons verrast en daalde op ons neer. In de verte doemde het gebouw al op, stammend uit de vijftiger jaren van de vorige eeuw; door sommigen als "Russisch" gekarakteriseerd, met grauwe, hoog oprijzende stenen wanden en balkons met vlechtwerk van steen. Vrolijke narcissen met kopjes van citroen- en botergeel bloeiden in het plantsoen en vandaag de dag, dertig jaar na dato, bloeien ze weer.Op die lang-vergeten dag bewonderde ik de ruime, ouderwetse kamers van wat mijn woning zou worden tot mijn grote voldoening en tevredenheid.Ik zou de flat meubileren met mijn oude, met nerven doorgroefde bureau uit mijn schooljaren en na het afscheid van de allerliefste kwam er de secretaire te staan die zij zozeer lief had gehad, geschoven tegen de schoorsteenmantel. Nog andere meubelstukken had ze mij cadeau gegeven; een zwarte cilinderkast, een lichtbruin ladenkastje en een wit bijzettafeltje. En zo leef ik al dertig jaar mijn leven van verstokte oude vrijster binnen de beschermende muren, te midden van mijn oude meubelen.....

Schrijver: I.Broeckx, 20 maart 2020


Geplaatst in de categorie: woonoord

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 66



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)