Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Geluk en vreugde tijdens de Corona-Crisis in Tilburg.....!

Het zal voor velen onbegrijpelijk zijn, maar hoe weldadig is niet de saamhorigheid en het "regime" in mijn goede geboortestad Tilburg, nu, in het hart van de Corona-Crisis....! De door mij eens als zo hardvochtig en onmenselijk ervaren "welzijns"-organisatie komt momenteel aan de deur met gratis soep en maaltijden; mijn doorgaans norse en "anonieme" buurvrouw biedt aan boodschappen voor mij te doen en een vertegenwoordigster van een zorgorganisatie komt een boeketje lieflijke tulpjes bezorgen die nu staan te pronken op mijn dressoir...

Velen hebben nu huisarrest en kunnen het kennelijk niet stellen in hun mooie woningen en zij kunnen zich nauwelijks vermaken en moeten daarbij geholpen worden, maar voor mij waren de werkloosheid en de sociale onthouding altijd al heel gebruikelijk en heel gewoon. Merkwaardig genoeg komt daar juist nu verandering in en veronderstelt men eenzaamheid en nood bij mij. Men gaat er over het algemeen van uit dat eenzaamheid voor de mens ondraaglijk is, maar ik prefereer sinds lange tijd de bescherming van mijn vier solide muren tegen de door mij als slangenkuil en jungle ervaren harde maatschappij.....

Schrijver: I.Broeckx, 25 maart 2020


Geplaatst in de categorie: rampen

4.7 met 3 stemmen 30



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)