Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een zomerse zwempartij op "Sanadome"

"Sanadome" behoort eveneens tot de "nationale attracties" naast "De Efteling", "Het Safaripark", "Apenheul" en wat dies meer zij. De afstand Tilburg-Nijmegen is met de auto binnen een kort uur te overbruggen. Als we bij het zwemparadijs arriveren rijst het imposante krijtwitte gebouw waarin tevens een hotel is gevestigd, hoog op voor onze ogen. Met haar bubbelbaden, zoutbaden, bassins en massagestralen zal "Sanadome" mij ongetwijfeld de ontspanning bieden die ik mijzelf zozeer toewens.....

In een "voorportaal" zijn allerlei artikelen te koop voor de belangstellende bezoeker; van rieten zomerhoeden tot tijdschriften, van parfums tot zonnebrillen. Lang-vergeten songs klinken uit boven het badderende en poedelende publiek dat, merendeels in witte badjas gehuld, ons omringt en ijverige, gedienstige jonge meiden draven af en aan met drankjes en lekkernijen en vragen ook nog of een en ander gesmaakt heeft... Her en der staat bijna onopvallend een klein Boeddhabeeldje alsof men ook hier de aloude leer zou praktiseren die zovelen zozeer tot steun kon zijn....

En ik laat mijn logge, zware lichaam met de helaas vooruitspringende buik drijven, dobberen en deinen op de stroom terwijl ver boven mijn hoofd wolkenluchten zich samenpakken....

De terugweg moet aanvaard worden. Op de dag na ons bezoek streelt een zacht briesje, dat al even weldadig is als het heilzame water, mijn lichaam.....

Schrijver: I.Broeckx
13 juli 2020


Geplaatst in de categorie: welzijn

4.0 met 1 stemmen 207



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)