Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als een gave van een onbekende......

Ik heb mevrouw weergezien toen de zomerdag weldadig, als een gave van een onbekende, de wereld verwende en we ontmoetten elkaar bij "Villa Pastorie" waar witte ganzen zich amuseerden in het zwarte water van het Wilhelminakanaal en waar de stoere, sterke brugwachter. Een "he-man" van formaat, het niet moe werd telkens weer de oude draaibrug die de naam "Brug Prinsenhoeven" draagt, open te draaien voor de passerende pleziervaartuigen. En opgewekt steek ik mijn hand op om de opvarenden te begroeten; enthousiast beantwoorden zij mijn groet.
Spoedig zal opnieuw een brede stroom van fietsers de brug passeren.... Een brutale wesp wil meesnoepen van ons appelgebak maar we heten haar niet welkom en ze laat zich verjagen....

Tenslotte moet ik de terugweg aanvaarden en voor het sinds lang leegstaande gebouw van de vroegere H.B.S., waar ik zo lang geleden in de heilloze lokalen "onder het juk door moest", neem ik afscheid....

Schrijver: I.Broeckx
19 augustus 2020


Geplaatst in de categorie: feest

3.5 met 2 stemmen 139



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)